fredag 3 december 2010

Min lediga dag

Mobilen spelade för mig halv sju på morgonen. Efter några sekunder kom jag på att jag var ledig. Skönt!


Jag och Markus började dagen med att titta på ett program om bergochdalbanor på Discovery. Jag blev ganska sugen på att åka. Det blev Markus också, men inte just de läskiga vi fick se. Han håller sig till Lisebergsbanan.



Sen fortsatte jag att titta på TV och sydde i knapparna i min kofta. Först tänkte jag titta på ett program med grovt språkbruk, men det visade sig att jag redan hade sett det. Då tittade jag på "Diagnos X". Det är en häftig kombination av programmen "Okänd diagnos" och "Mördare okänd". Det kan också beskrivas som ett "I drömmarnas trädgård" för vuxna. (Det sistnämnda är ett barnprogram som bygger på upprepning och igenkänning.)
Jag har tidigare sett tre avsnitt av Diagnos X. Alla avsnitt handlade om en person (fast olika) som var oförklarligt sjuk och hade en orolig äkta hälft som var så omtänksam och tog med sig mat till sjukhuset. Sjuklingen blev värre av detta och också av att komma hem efter en period på sjukhus. Till slut avslöjades det att den långsamt blev förgiftad av sin äkta hälft. Därför var det otroligt överraskande att ingen blev förgiftad i detta avsnitt, åtminstone inte avsiktligt. Det var väldigt spännande. Hälften av det speakern sa slutade med ett frågetecken, t ex: "Skulle Sue bli den första som dog av salmonellasmittan?" Nej, inte så troligt då vi i hela programmet fått se henne sitta och berätta om hur det var.


Sen åkte jag till Allum för att handla lite. Jag letade efter en vit, kortärmad topp. Det låter väl lätt? Det var det inte. Dessa krav hade jag: Inte helt genomskinlig, rund och inte för liten urringning, okej passform.

Nu ska jag fixa lite middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar