söndag 12 juni 2011

Utflykt till Botaniska Trädgården

Vi åkte till Botaniska idag och hade en Stick-picknick.
Det var ju ändå Världsstickningsdagen.
Det fanns en del stickare där. Företrädesvis kvinnor över femtio. Isak kände sig som en klar minoritet som enda individen av manligt kön och en av de få under trettio.
Vi gick en promenad också och tittade på blommorna och annat fint.
I tunneln vid vattenfallet i Klippträdgården var det läskigt, tyckte Isak och Markus.
Då var det behagligare på utflyktsfilten. Vi åt jordgubbar och mandelbiscotti (italienska skorpor). Isak stickar på en matchande jordgubbsmössa. Jag har äntligen börjat på en röd kofta i Silke-alpacka. Jag har haft garnet i två år, men väntat på rätt tillfälle. (När jag köpte det var jag inte en så van stickare och jag ville öva lite först eftersom det är ett dyrt garn.)



Jag hann fota en del blommor också. Här är en del av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar