fredag 26 augusti 2011

Cykelreparation

Jag har bytt däck på min cykel. Det kan kanske vara dags när bakdäcket är helt blankslitet...
Men det har det varit länge och jag väntade tills det dessutom gick hål på det och punkteringen var ett faktum. När jag köpt ett bakdäck insåg jag att framdäcket kanske inte heller var helt oslitet, så jag köpte ett nytt att sätta även där.
Efter en mycket frustrerande timme var framdäcket utbytt och jag kan vara glad för att min cykel är så tålig och står ut med en sådan stor omfattning av ovårdad språk. Sen vid bakhjulet tog det stopp. Trots en titt i cykelmanualen fattade jag inte hur man skulle koppla av växel-helvetet.
Då kom Sven hem och föreslog ett däckbyte utan att plocka bort hjulet och det gick bra.
För att fortsätta på Monty Python-temat var det nästan som att Bicycle Repairman kom och räddade mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar