lördag 1 oktober 2011

Grattis Markus!!!


Markus, 11 år, intervjuas:
Hur känns det att vara 11 år? Vad är annorlunda jämfört med att vara 10?
Tja, man går i femman så man är störst på Rosendalsskolan. Man känner sig lite större och mognare.

När vaknade du i morse?
Runt halv sju. Sen låg jag där och väntade och längtade. Ni kom typ två timmar efter.

Hur var det på Rosendalsskolans dag idag?
Det var trevligt. Det var skittråkigt att sälja, men jag fick en gratis elefant och jag fick slänga en massa grejer i en container. 

Vilken present var bäst, tyckte du?
Hmm, antingen var det legohamnen eller så var det smedjan.

Du fick ju en del pengar, vad har du tänkt att göra för dem?
För en del hade jag tänkt köpa två legospel. Jag hade också tänkt köpt några nya Gormitti.

Vad har du tänkt göra i morgon?
Jag hade tänkt shoppa lite och så hade jag gärna lekt men en kompis.

Borde inte vi åka till stan och handla skor och kläder?
Jo, det kan vi göra när jag shoppar leksaker.

Du kan fråga vad jag gjorde mellan att jag fick presenter och Rosendalsskolans dag!
???
Jag byggde allt det som jag skulle bygga (presenterna). Det tog jättelång tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar