torsdag 20 september 2012

En vanlig dag

En vanlig torsdag har det varit idag. Gick upp 6.15. Typ klädde på mig och packade, satte på diskmaskinen och tvättmaskinen, den sistnämnda på tidsinställning, och cyklade till stationen 6.50. Tog tåget till Kungsbacka och haltade till jobbet. Jag hade tagit ett par kängor som klämde förfärligt på min ömma, vänstra fotknöl. De känns helt mjuka och är jättefina. Kanske kan man lästa ut dem på något sätt? På jobbet förberedde jag först ett par patientmöten och sen hade jag ett par patientmöten, ganska trevliga och uppiggande. Sen hade jag några minuter över innan nybesökskonferensen och hann förbereda mig för ovanlighetens skull. Sen var det dags för lunch och vi gick ut och åt för ovanlighets skull (när det gäller mig.) Jag åt en bagel med rökt lax. Sen var det två timmars remisskonferens. Efter det är man ganska trött och mör. Innan jag kunde gå hem försökte jag planera mina patienter lite och hann iallafall en del men kom iväg senare än jag borde. 16.15 gick jag från jobbet. Ungefär halv sex var jag hemma. Då vek och hängde jag tvätt och städade lite i köket (men det var inte så illa idag). Nelly hjälpte mig med maten. Det var hennes favoritmat ceasarsallad med rökt lax. Sen satt jag framför datorn, kollade mina mail och tänkte att jag ville blogga fast jag inte hade något intressant alls att skriva om. Sen ropade de andra för att jag skulle komma och kolla på engelska antikrundan, så jag såg det och sen ett program om folk som bakade tårtor. Nu borde jag ha gått och lagt mig men det har jag inte. Måste duscha och ta ut saker ur frysen först också.
Som vanligt är det inte personerna på bilden som har skrivit brevet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar