onsdag 2 januari 2013

Shopping och årets första semla och så lite filmtips på slutet.

I dag följde jag med Nelly för att skaffa ID-kort. Sen gick jag och tränade på gymet och efter det ägnade jag mig åt lite shopping. Det blev bland annat en ny ballongvisp och två klänningar som var på REA men ändå dyra. En av dem har jag redan i svart och nu också i rött. Jag hade tänkt ut det så att jag skulle vänta och se om den kom på rea.
Sen fikade jag och njöt av årets första semla. Jag lyssnade på den här låten och det passade väldigt bra tillsammans med cafémiljön, kändes det som.



Den hörde jag förresten i en bra film jag såg häromkvällen. En engelsk film från 2007 eller så: "an education". Den utspelar sig på 60-talet och handlar om en snart 17-årig flicka som träffar en man som är dubbelt så gammal. Filmen är baserad på en sann historia. Journalisten Lynn Barber skrev först en novell till en tidning. Nick Hornby gjorde om den till ett filmmanus.
Därefter skrev Lynn Barber en bok.
Filmen är alltså inte baserad på boken,
men eftersom boken är en memoar är den ju inte skriven efter filmen,
trots att den kom efter. 
Filmen är klart sevärd och rekommenderas verkligen!


Här är min semla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar