lördag 14 september 2013

Årets Lisebergsbesök

Jag och Markus hade planerat in ett Lisebergsbesök idag. Nelly hängde också på.

Åkpassen var himla snygga idag. Rosa och prickiga. Det visade sig vara fel dag att vara på Liseberg. Eller snarare var det för många som tyckte att det var rätt dag och därför så blev det fel. Köerna till det mesta var på runt en halvtimme. Då hinner man mest stå i kö och inte åka så mycket.
Suddiga barn i Slänggungan. Själv åker jag inte sånt som snurrar. Däremot så åker jag gärna saker där man plötsligt faller ner mycket långt. Därför åkte jag och Nelly Atmosfear, Europas högsta fritt fall. Det var första gången för oss båda. Kön var oändlig. Pulsen var hög inför åkturen. Färden upp var mycket lång. Väldigt högt upp kom man. Fin utsikt hade man däruppe, men mycket snart blev det ett fint fall ner i stället. Hade det inte varit så lång kö hade jag velat åka den igen på en gång. Markus kan intyga att jag tjatade en del på honom om att åka den sen.
Senare stod jag och Markus i kö till Balder (Nelly hade åkt iväg då). Kön var väldigt lång. Vi var trötta på att köa och funderade allvarligt på att strunta i köandet. Vi höll ändå ut och kom fram till sist. Åkturen visade sig vara värd köandet. Det var mörkt och jätteroligt. Varken jag eller Markus kunde sluta skratta när vi åkte.

Markus fyller på vatten i flaska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar