måndag 28 oktober 2013

Lugn i stormen

En, i vanliga fall, hårt trafikerad grusväg
I dag har det varit en stormig dag, fast inte så värst blåsig...
Jag hade planerat en vanlig måndag. Först jobb till halv sex, sen träning till halv nio och sen hemcykling. Men på jobbet kom den ena pushnotisen efter den andra på mobilen. SMHI uppgraderade sin stormvarning till en klass 3-varning. Sen fick jag veta att Göteborgs stad stängde ner och uppmanade alla att åka hem tidigt. De på jobbet som hade barn på dagis fick rådet att hämta dem OMGÅENDE (vilket var vid lunch) eller senast klockan fyra (lite mixat budskap där, tycker jag). Det kom information om att vissa tåglinjer inte skulle gå från eftermiddagen.
Jag hade inga patienter på eftermiddagen och planen var att skriva lite testsammanfattningar, men det var väldigt svårt att fokusera när det ena katastrofberedskapsmeddelandet efter det andra kom, så strax före tre tog jag pendeln till Göteborg. Jag kollade lite affärer och gick och tränade. När jag cyklade hem vid sex var det verkligen ett riktigt busväder (ironi). Det duggregnade väldigt lite och ibland kom det en lätt bris. Det enda som var speciellt var att det var så lugnt eftersom nästan ingen annan var ute. Nu tänker jag inte raljera över folk som jagar upp sig för ingenting eller så. På andra ställen har det blåst rejält och folk har till och med dött av saker som blåst ner och det är definitivt bra att vara förberedd och försiktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar