fredag 28 augusti 2015

Dagen i bilder

I dag hade jag en ledig fredag och hade som egen plan att ta det lugnt i hemmet. Sven tyckte att vi skulle åka till tippen och det är ju alltid skönt att bli av med lite skräp. Fredag mitt på dagen var en idealisk tid att åka till tippen. Ingen annan var där.


 Sen fick Sven släppa av mig vid Björndammen så att jag kunde fotografera medan han lämnade släpet och åkte hem och bytte om från arbetskläder till något mer presentabelt.
Dammen glittrade nämligen så fint och molnen på himlen var så vackra så det var nödvändigt att få stanna och fota lite.


Sen gick jag till Allum (som ligger i närheten) och så träffades vi där igen. Först fikade vi på Cederleufs för det hade vi förtjänat. Vi åt varsitt enormt stort wienerbröd fyllt med vaniljgrädde. Gott och mättande. Sen handlade vi skaldjur till kvällen och annat.
 Sen var det gatans kräftskiva, eller snarare delar av gatans, för det är bara de som bor på övre delen av gatan som får vara med.
Trevlig och väldig tur med vädret, det har regnat hela veckan. Fast man kan tro det när man ser bilden, så drack jag ingen snaps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar