söndag 30 augusti 2015

Söndagsrapport

I dag har jag målat lite i min målarbok, tvättat, dammsugit och städat akvariet och yogat i yogacirkeln på berget.
Isak och Markus sorterade spel. En del skulle vara kvar, andra skulle upp på vinden eller slängas.
 Isak och jag sorterade vårt garnförråd också. Jag skojade om att vi borde ha gjort ett TV-program om det. Garnidentifierarna skulle det heta. Ett väldigt spännande program med diskussioner som:
- Är det här verkligen Karisma?
- Nej, jag tror inte det.
- Nej, titta här: det är Merino extra fine, det ser man på strukturen.
Det skulle bli mer spännande än vissa andra program som går på TV...
 På kvällen åt vi fruktsallad i trädgården. Nelly och Isak är inbegripna i en kanske seriös diskussion.
Här sitter Markus och Isak. De tyckte att det var pinsamt att jag påstod att de hade samma färg på sina T-shirtar, när det är tydligt att den ena är pistage och den andra mintgrön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar