fredag 2 oktober 2015

En trevlig fredag

Först fick jag jobba eftersom jag hade akutansvaret på jobbet, men det hände inget.
Vädret var fint och soligt idag med lite höstkyla i luften. Jag hade lite tid innan jag skulle träffa Nelly, så jag satt en stund i Trädgårdsföreningen och läste. Sen träffades Nelly och jag på Chokladfestivalen.

 Där kunde man förstås köpa chokladpraliner och chokladkakor och provsmaka en hel del.
Här är en bild från Flickorna Kanolds pralinförsäljning.

 Vi var också på en chokladprovning där vi fick smaka på choklad från Ecuador och höra om Kallari kooperativ som är ett kooperativ som både odlar kakao och gör chokladkakorna, vilket är mycket ovanligt. Det är vanligt att kakaobönderna i världen aldrig har smakat på choklad så som vi känner till den. De är fattiga och bor i varma länder där chokladkakor inte funkar så bra.
Vi fick smaka på den här chokladen med ananas i och den smakade verkligen ananas.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar