söndag 8 november 2015

Jag provar julmust och glögg

Julen närmar sig. Jag har köpt både must och glögg. Inte för att jag riktigt känner att det är dags, men jag hittade några nya sorter julmust och jag ville prova dem så att jag kan köpa mer innan de tar slut om de nu skulle vara bra. Samma med årets glöggsmak.

Först provade jag den här. Den smakade lite mindre sött än vanlig julmust och hade en tydlig romsmak. Om man tänker sig att man gör en grogg på julmust light och rom blir väl smaken densamma och det är inte en grogg jag tänker göra.

 Sen provade jag den här. Mycket bättre! När jag jämför med vanlig julmust är det från mitt minne av den smaken, så jag kan ju minnas lite fel, men jag tror att den här är lite mindre söt och lite rundare och fylligare i smaken. Jag kommer att köpa fler!
Så var det årets glögg med smak av Earl Grey, te alltså, eller bergamott. Den var god. Bergamotten gav en beska som balanserade sötheten på ett bra sätt. Snygg flaska också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar