onsdag 6 juli 2016

Turist i Mölndal

Kvarnbyfallet
 I går var jag och Nelly och familjen Trollemon på Mölndals museum och gosedjursutställningen och sen på Kvarnby Art där man får måla keramik. Det var väldigt spännande för mig att få känna mig som en turist i mina gamla barndomskvarter. Min skolväg gick ungefär här. Mamma hade sin pysselaffär på Gamla torget. Men de senaste 20-25 åren har jag knappt varit här.
Gosedjursutställningen var väldigt fin. Man fick titta på olika nallar, krama nallar, fika med nallar, klä ut sig till nalle, rita nallar, fotograferas med jättenalle med mera.
På Kvarnby art målade vi på keramik. Jag och Nelly målade olika skålar. Det ska bli spännande att se hur de blir efter bränningen. Mia målade två muggar. Anna målade ett flertal djur.


Nelly kramar en Nalle

Nelly och Anna vinkar utanför Forscaféet





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar