torsdag 5 januari 2017

Dagstur till Linköping

Sven och jag åkte till Linköping idag för att hälsa på svärmor. Det var en vacker men mycket kall dag, uppemot -17 på seneftermiddagen. På vägen upp stannade vi otaliga gånger för att tanka, kissa, äta frukost, kissa, handla...


Vi kom fram när Björg just ätit lunch. Hon blev överraskad för Sven hade inte kunnat ringa innan och påminna henne eftersom hon hade mobilen avstängd.

Vi åkte till Lanemo konditori och fikade:

Jag tog en Estelle-bakelse. Det är brownie-botten och rabarbergrädde i, god men otroligt mäktig. Otroligt snygg också, som ni ser!

Sen åkte vi till en garnaffär i förhoppningen att de skulle ha mer garn till min pågående sjal som jag vill göra större. Garnet var slut både i Göteborg och på själva Ullcentrum på Öland. De hade en härva kvar så nu kan jag fortsätta på min sjal!


På vägen hem stannade vi "som vanligt" på Chili Thai i Ulricehamn och åt en god och fräsch middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar