måndag 2 januari 2017

Summering av 2016 och förhoppningar på 2017

Den här tiden på året är det ju tänkt att man ska blicka både bakåt och framåt. Jag tänker inte ägna mig åt det i någon större utsträckning. Jag kan ändå sammanfatta 2016 som ett väldigt bra år för mig personligen. På jobbet har det inte varit så bra. Jag brukar undvika att skriva om jobbet och framförallt något negativt. Man kan väl få sparken eller bli stämd eller något då, men helt officiellt har det varit ett tufft år på jobbet. Min förhoppning är naturligtvis att det ska bli bättre 2017. Det finns ändå hopp!

2016 var året då jag kom på att jag är väldigt "pysslig". Det kan väl låta som en underlig insikt från någon som broderat och stickat i decennier. Det är nog för att jag inte gjort alla de saker som min pyssliga mamma gjort, som jag liksom sett mig som opysslig i jämförelse med henne. I somras återupptäckte jag min klädsömnadshobby. Jag gjorde också en gardin i makramé och provade på att måla keramik.

Hemsydd klänning
När det gäller sömnaden har jag mycket på gång. Jag har inte bråttom, för det viktigaste är att det blir bra. Så här i början tar allt väldigt lång tid. Det svåraste tycker jag är passformen. En ändring leder lätt till flera och efter ett tag undrar man om det alls har blivit bättre eller om man kanske skulle ha börjat i en annan ända med ändringarna.

2016 var också brädspelens år. Dagens ungdom gillar verkligen att spela brädspel. Det är en rolig sak att göra tillsammans även om jag förlorar för det mesta. Kanske för att jag för det mesta föredrar att vara snäll mot att vinna på någon annans bekostnad. Det är ju mina barn jag spelar med!
Vi har också gjort en del trevliga utflykter, fikat en del och tränat ihop, ibland hela familjen. Hoppas att det blir mer av detta 2017!


"Barnen" lärde mig att spela Pokemon och det gör jag fortfarande trots att de andra har tappat intresset.


Det har blivit en hel del yoga under året och det tänker jag förstås fortsätta med. Målet är att bli än starkare och rörligare.

Min senaste hobby är tatueringar! Jag har inte bloggat om detta än, men lagom till min 47-årsdag skaffade jag min första tatuering.
Planen är att de ska bli flera under 2017!

2 kommentarer:

  1. Oj vad många olika saker du pysslar med. själv är jag död, så det har inte hänt så mycket det senaste året, jag har mest chillat och sådär.

    SvaraRadera
  2. Kul! men du glömde eurovision!!

    SvaraRadera