fredag 17 mars 2017

100 dagar

Med anledning av att det idag är 100 dagar sen jag blev en tatuerad dam tänkte jag (äntligen?) blogga om mina tatueringar. Därför tog jag på mig en finklänning och poserade framför mobilen.Det är Svante på Inkstation som har gjort mina fina tatueringar.

Här är min första, den som nu fyller 100 dagar. Det är ju dödsrelikerna. Det behöver ju inte påpekas, för om man nu skulle behöva berätta det för någon så kommer väl det ändå inte att göra dem klokare. De har en ram av rosor.
Nästa hör till den första och är ett känt citat från Harry Potter:
 Den är lite svår att visa eftersom den sitter på insidan av armen.











På underarmen har jag mitt broderade hjärta. (Inte riktigt färdigt än, då den röda färgen inte riktigt har velat stanna kvar trots två försök.)
På engelska kan man både säga att jag har "a heart literally stitched in to the skin" och att "I wear my heart on my sleeve".

Och nu blir det lite vågat här när jag visar min fjärde tatuering:
Den är helt ny, från i onsdags. Den är inte klar än, så fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar