måndag 20 mars 2017

Ny dator


Får jag presentera: Supreme Dalek. Så heter vår nya dator. Den gamla, Vitnos, har lagt av och jag antar att det inte är värt att försöka laga den (följ länken och se att det var ett tag sen gamla datorn var ny).  Vis av tidigare hårddiskkrasch hade jag allt väsentligt på en extern hårddisk vilket jag är sjukt nöjd med.
Vi åkte helt enkelt till Mediamarkt i Torpavallen, en bilresa på 5 minuter, och köpte en ny dator. Vi köpte bara en ny burk och har kvar gamla bildskärmen, tangentbordet, musen och högtalarna. Sen åkte vi till Mediamarkt en gång till för att köpa en sladd som passade mellan bildskärmen och nya datorn, men det var ju väntat att något skulle krångla lite. Sen gick allt förvånansvärt smärtfritt. Jag hade till och med ordning på mina koder för Officepaketet och Photoshop elements, så allt blev fort och smidigt installerat.
Markus är nöjd med nya datorn.


1 kommentar:

  1. Supreme Dalek!!! Alltså jag kan inte sluta skratta. men jag förstår onekligen associationen :) :) :)

    SvaraRadera