måndag 21 augusti 2017

Svängde ihop en kjol igår

Jag sydde nyligen en rundskuren kjol som jag gillade skarpt. Därför vill jag ha fler vida kjolar. Det här tyget var bara 115 cm brett, så en rundskuren kjol var utesluten. Jag hittade ett mönster i Gertie's New book for Better Sewing, köpte en metalldragkedja då jag ville ha den som ett designelement och satte igång. Jag tråcklade först för att se att den passade. Sen blev det spännande för då dragkedjan inte satt vid en söm, sydde jag först igen hela kjolen och kunde inte prova den förrän dragkedjan var på plats.


Här har jag också matchande glasögon, ett par av mina mycket seriösa läsglasögon. Jag tycker nästan att det ser ut som att det är glasögonen som har mig...

En detaljbild på dragkedjan där man även ser det psykedeliska tyget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar