fredag 8 december 2017

Nu är det fredag!

Jag jobbar hemma idag och har mer att göra än jag rimligtvis kan hinna med...
Överhuvudtaget känns december lite småstressig. Det är inte så farligt, för jag tänker att det får bli som det blir. Men denna helg måste jag (eller vill, för det är ju helt frivilligt) sy färdigt ett par shorts och börja med och sy färdigt en klänning, båda i gardintyg. Sen nästa helg är det fullt upp med bio, Linköpingsresa och födelsedag. Sen kommer julen snart, så när ska jag hinna baka, göra köttbullar och lägga in sillen? Eller städa och julpynta? Ja, som sagt, det får ge sig. På julklappsfronten är det ändå ganska lugnt. Jag beställde nästan alla på nätet under "Black Friday". Sen har jag ännu inte fått allt jag beställde, så där finns ju en risk att saker har kommit bort.

Nu unnar jag mig en saffranssemla och sen ska jag få lite mer jobb gjort!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar