söndag 26 augusti 2018

En hemsydd klänning

Den här klänningen sydde jag då jag ville ha någon lite längre klänning. Jag är både nöjd och inte nöjd med den. Jag gillar verkligen modellen, men jag skulle inte ha gjort den i det här tyget. Det är så det blir när man vill sy något NU och därför väljer ett tyg fast man egentligen inte hittar något man vill ha.


Jag hade som idé att jag ville sy den i ett randigt tyg, men det var jättesvårt att hitta ett randigt tyg jag gillade. Jag var rädd för att välja ett FÖR randigt tyg till en långklänning, så det slutade med att jag valde ett tyg som var alldeles för diskret randat så att man inte får effekten av ränderna.


Ja, den är ganska urringad...
För att tydligt demonstrera detta poserar jag här utan BH. Det blir ännu mer avslöjande om jag sätter mig ner.

Man kan sy i en liten extrabit i urringningen om man vill.
Jag kommer nog inte att använda just den här klänningen ändå, men jag vill sy modellen i ett mörkare tyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar