söndag 26 augusti 2018

Sjal nummer 24

Jag har stickat också och gjort färdigt ännu en sjal. Jag måste erkänna att sommarsjalarna knappast kommit till användning i år. När det ofta är närmare 30 grader känns det inte så aktuellt. Men nu när det går mot höst kanske de behövs?



Den är stickad i DROPS Safran som är ett bomullsgarn. Jag följde ett mönster och det gick ganska bra. Jag gjorde om hålmönstret på slutet några gånger. Jag vet inte riktigt om det faktiskt blev rätt, men jag tycker att jag följde mönstret rätt, så vi kan väl säga att det är rätt också. Sjalen skulle avslutas med en spets som liksom skulle stickas längs med sjalen, men det fattade jag inte hur man skulle göra så jag avslutade spontant med en lite vågig avmaskning som jag är nöjd med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar