söndag 3 mars 2019

Två av varje

Jag har sytt två kjolar i samma mönster och två toppar, också i samma mönster.
Kjolen är en Selene från Colette Patterns. Jag har gjort den förut i grått och köpte dessa tyger också ungefär då. Sen dess har jag egentligen ändrat min kjolpreferens lite och föredrar ofta vidare kjolar. De är bekvämare att röra sig och sitta i.
Toppen är Busan top från Itch to Stitch och en ny favorit. Jag älskar puffärmarna. De är mest uttalade i den gråblå som är i vanligt collegetyg och därför tyvärr lite för varm för mig... Den andra är i ett manettyg som givetvis är ett måste i garderoben.
Toppen var väldigt lättsydd. Kjolen var inte heller så svår. Av rädsla för att göra kjolarna för små tog jag som så ofta i lite för mycket i midjan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar