söndag 1 september 2019

Vad har hänt på syfronten då?

Jag har hunnit sy en del i sommar. Här är en del av det jag sytt:

Jag har sytt en kjol (Hollyburn) i mintgrönt linne. Jag gjorde en innan i röd twill också. Bilden är tagen innan hängsängen var på plats. Toppen sydde jag förra året.

Jag har sytt en till klänning med min gamla klänning som mönster, men utan resår i ärmarna den här gången.

Jag har sytt en topp med matchande trosor. Jag har aldrig haft som ambition att sy underkläder, men jag snubblade över ett trosmönster som såg bra ut och det är ett käckt sätt att få användning för lite av sina tygrester.

Jag har sytt en till Madeleine-kjol. Den är i röd bomullschambray som skiftar i rosa.

Jag har sytt en till tulpankjol. Sen har jag börjat förbereda hösten med en Adrienne Blouse. 
Jag hade egentligen tänkt att sy något annat och mer sommarbetonat i den här viskosjerseyn, men det visade sig att jag slarvigt nog antagit att den toppen skulle sys i elastiskt tyg fast den inte skulle det. Adrienne var på min önskelista och trevligt nog hade jag tillräckligt med tyg. Det går ju åt en del till ärmarna. Nästa gång ska jag prova att sy den i ett lite fastare tyg för mer struktur på ärmarna.

Jag har också sytt en höstig klänning (Myosotis dress). Tanken var en lite mer täckande sommarklänning. Tyget är i bomull-linne och det var lite varmare än jag trodde så den blir perfekt om ett par veckor.

Sen blev jag trött på allt poserande och spårade ur lite:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar