söndag 26 januari 2020

Chic i köket

Jag har sytt mig ett förkläde (Simplicity 8827). Det blev klart lagom till min 50-årsdag, men man ska ju orka fota det också. Tyget är från Spoonflower och kändes som det perfekta valet. Det var väl inget svårt att sy, men det tog lite tid ändå. Det är ganska mycket snedremsa och det tar ju lite tid att göra den. Sen gjorde jag såna där roliga saker som att sy ihop fel kjoldelar med varandra, sy på linningen och upptäcka det sen. Då är det bara att ta det lugnt, sprätta upp och göra om. Jag tror yogan har lärt mig en del där om acceptans och lugn. Att jag gör något jag gillar spelar nog roll också. Hade det varit trä och lim hade jag blivit vansinnig efter 3 sekunder.


Under förklädet skymtar man också min senaste Zadie-klänning. Den är också i ett tyg från Spoonflower. Jag har designat det själv. Inte för att det är så avancerat, men jag har ju fått välja färgerna själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar