söndag 3 maj 2020

Virus och internet

En stor andel av mina bloggläsare har påpekat att jag inte har skrivit något på länge och även gett mig förslag på vad jag kan skriva om. Ett av förslagen var hur Corona-viruset har påverkat oss. Jag har förmånen att fortfarande kunna gå till jobbet. De andra jobbar/studerar hemma.
Något annat som har påverkat oss var att vi bytte internet-leverantör och i samband med det var helt utan internet hemma i 8 dagar (nu funkar det igen). Inte så käckt när man vill arbeta/plugga hemma. Men, använd mobilen då, säger ni. Min mobil valde att gå sönder vid just detta tillfälle så den är inlämnad på reparation. Det kommer att ta minst två veckor och jag får ingen ersättningsmobil under tiden. (Mer än hälften av deras tekniker är sjuka så de hinner inte förbereda ersättningstelefoner för utlämning.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar