onsdag 3 juni 2020

Jag har fått en ny mobil!

Äntligen!!!
Min mobil började bete sig konstigt för ett tag sedan. Fast jag inte tryckte på skärmen hände det saker. Till exempel bestämde sig mobilen för att öppna mailappen, öppna ett mail och markera lite text. Sen stängde jag ner mobilen. En annan gång ville den MMS:a en bild jag höll på och redigerade. Detta är tydligen ett känt fel på Iphone X som går på garantin så jag lämnade in den. Då trodde jag att reparationen skulle ta max 2 veckor och att jag skulle få en ersättningstelefon under tiden. Någon ersättningstelefon blev det aldrig, på grund av corona. Och reparationen drog ut på tiden. Så här många dagar:
28/4-3/6
Jag var inte helt strandsatt under tiden. Jag fick låna en gammal iphone med trasig skärm av en arbetskamrat. Den kunde jag ändå ha som telefon och väckarklocka. Den var inte nollställd, så den höll hela tiden på och tjatade om att jag skulle logga in, uppdatera etc.
Markus gamla Fairphone funkade för offlinelyssning på Spotify.

Tydligen gick mobilen inte att laga, för idag fick jag en ny istället! Jag är inte direkt ledsen för det. Jag blev faktiskt typ orimligt glad när jag fick mailet om att jag kunde hämta mobilen.

Den gamla var ändå 1 1/2 år, så nu bör jag ju kunna vänta 1 1/2 år extra innan det är dags att köpa en ny mobil.






Det jag har saknat mest under denna tuffa tid är att kunna spela Pokemon Go och Songpop.


Och så Instagram förstås. Jag har kunna titta på Instagram på datorn, men jag har inte kunna lägga ut egna bilder, så det ska jag göra nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar