lördag 20 juni 2020

Midsommar

Igår var det midsommarafton och traditionsenligt också starten på min första semester.
Vi åkte på en lunchutflykt till Nääs slottspark med matsäck och en liten promenad efter maten.


Här sitter de uppsträckta och väntar på att jag ska sluta fota så att de kan hugga in på maten.
Maten var olika. Jag hade valt sushi och var supernöjd med mitt val. Jättegott!

 De andra körde med revben och bröd med olika pålägg, t ex chips.
Till efterrätt hade vi jordgubbstårta.

Sen var det dags för promenaden längs stigen som var ordentligt skyltad en gång för länge sen.

 Det finns gungor lite här och där i parken.

Så finns det väldigt stora ekar, se nedan!

Hemma igen satte jag mig i hängsängen och läste. Det kom ett rejält regn när jag satt däruppe. Bra ursäkt för att sitta kvar där länge. Enligt prognosen skulle det inte regna, men ingen midsommar utan regn!

På kvällen kom ytterligare en som jobbat under dagen och vi åt grillad lax och jordgubbsflan. Sen ägnade vi kvällen åt att titta i gamla fotoalbum.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar