fredag 7 augusti 2020

Konst på stan (Karlstad, alltså)

 På tisdagskvällen åt vi på en italiensk restaurang. Väldigt trevlig. Vi tog drink och lite bröd till förrätt. Alla valde samma varmrätt: pasta med högrevsragu, inte på grund av grupptryck utan för att det var vad vi helst ville ha. De andra tog tiramisu till efterrätt och jag tog pannacotta. Den var, som nästan alltid, en besvikelse. Såvitt jag vet ska en pannacotta bara ha så mycket gelatin att den knappt håller formen, inte vara så stabbig att man nästan behöver använda kniv och får tugga ordentligt för att få i sig den. Jag vet inte varför den oftast är så. Hur svårt kan det vara? Jaja, det är ju standard så jag är ändå nöjd.

Mittemot restaurangen fanns det några nya väggmålningar. Murni tyckte jag passade bra ihop med dem. Kanske menade hon klänningen, men hon hade väldigt rätt på flera sätt. Det är en av mina tatuerare som gjort dem.


Vi sov på Stadshotellet. När vi kom ner till frukost var det ganska mycket folk där. Det fanns information på minst tre ställen om att man också kunde äta frukost i ett av deras andra rum. Vi gick dit. Det hade ingen annan gjort. Himla bra!

Sen gick vi mot Lerins Sandgrund, en promenad på max 10 minuter. Det fanns fina skulpturer på vägen.

Isak, Murni och en hund i påse: "doggy bag"
Stackars grenpojken som växt fast i marken.
Musslan hör alla hemligheter och för dem garanterat inte vidare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar