tisdag 29 december 2020

Jag har gjort en puff

 Den här har jag velat sy ett tag. Under hösten har jag prioriterat klänningssömnaden, men nu tyckte jag att det var dags.

Den är sydd av sidentyg Isak köpte i Nepal. Det visade sig vara för kliigt för att sy kläder av och passar utmärkt till heminredning. Den blanka sidan är utåt. Väldigt tjusigt men lite svårt att fånga på bild. Kanten är gjord av snedremsa jag köpte till en 20-talsklänning med makramesnöre i. I botten finns en dragkedja jag en gång köpte för nästan ingenting på Knappkarlsson. Hela grejen är alltså något man får på köpet när man syr sina kläder.


Om ni tycker att den inte ser så välstoppad ut stämmer det. På bilderna ovan har jag tillfälligt fyllt den med tre kuddar för att få en känsla för hur den blir. Sen ska den fyllas med tygrester och det har jag inte tillräckligt av än.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar