onsdag 30 december 2020

Musikåret


 Här har vi årets Spotify-summering. Topplistan (både låtar och artister) är lite slumpmässig beroende på vilka låtar som oftast dykt upp när jag slumpmässigt spelat min spellista "Play hard & stämningsfullt".
De två första är dock avsiktliga. "House phone" är en house-låt som i mina ögon har fått en hemtelefon att gå till något omodernt till något riktigt coolt. "Gå förbi" är den ultimata påsklåten som jag har sjungit på hela året.

En cool house-låt som hängt med hela året


De är så roliga på Spotify. Jag ska tydligen ha lyssnat på hundratals olika genrer i år. Man ser den stora variationen redan på topplistan... Undrar vad det är för skillnad på House och Electro house och på Dance Pop och EDM?

Jaja, ett bra musikår har det hur som helst varit med en massa bra både ny och gammal musik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar