fredag 1 januari 2021

Gott nytt år!

 

 

Musikåret är ju redan summerat, så nu ska jag summera klädåret också. Jag har köpt en klänning (från Jumperfabriken). Det var det enda plagget jag köpte i år, eller kanske att jag också köpt några strumpbyxor. Jag har sytt 26 klänningar, hälften i jersey. Det låter kanske mycket, men de är ju för olika säsonger och i olika mönster. Någon favorit kan jag inte välja, det finns flera, men dyrast var klänningen i babymanchester från Liberty. Den enda klänning som kom upp i ett fyrsiffrigt belopp. Jag har också sytt en jacka, några hemmatröjor och trosor, några tygkassar, en puff och en morgonrock.
Nu har jag en-två klänningar planerade. Vad som händer sen vet jag inte. Jag har inga nyårslöften när det gäller sömnad (eller något annat), men min nyårsförhoppning är att jag ska fortsätta sy många roliga saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar