fredag 19 mars 2021

Sömnad och yoga

 Jaha, nu har jag börjat sy träningskläder också!


Jag har sytt ett par Avery leggings. De är i bästa leggingsformen med en bred midjedel och en grenkil som jag visar upp ovan. Tyget är en bomullstrikå. Just träningskläder kan egentligen vara i syntetmaterial som är bättre att svettas i.





Det blev lite tyg över som räckte till 1 1/2 par trosor. Sen, eftersom jag ändå behövde leta efter ett passande tyg till bakstycket på det halva paret, sydde jag också ett par semmeltrosor. Jag hade bara lite småbitar kvar av tyget och fick skarva över rumpan. Jag har redan hunnit använda dem och skarven känns inte, så det gör inget!


 
Här är den biten undertråd som blev kvar när jag sydde. När maskinen varnar för att undertråden är slut kan man ju fortsätta sy och hoppas på att den ska räcka ändå och det gjorde den ju!
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar