torsdag 24 juni 2021

Semester nummer 1!

 Nu har jag semester i två veckor och tydligen vet kroppen det för jag känner mig himla trött. Men, jag tänker inte gå och lägga mig än för det. Först tänker jag sitta i soffan och sticka och titta på finalen av "Hela England bakar". Till det ska jag dricka Coca Cola.

Reklam från 1959

 Jag tog ett glas mousserande förut och man vill ju inte bli full som en fjäril. Det är mitt nya uttryck efter att ha sett på "Djurparkens hemligheter". Stora fjärilar äter frukt och helst frukt som har ruttnat och jäst lite. Det gör att de blir kraftigt berusade. De kan sitta på en frukt lite snett och inte göra något i timmar. På den vecka de har på sig har de svårt att genomföra sin viktigaste uppgift. Hanen flyger efter fel fjärilar och när han ska para sig vet han inte vad som är upp eller ner. Honan kan missa och lägga äggen på fel växt så att larverna inte har något att äta när de kläcks. Så... full som en fjäril.'

Fulla fjärilar vi såg i Kanada.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar