måndag 6 december 2021

Nytt rekord!

 Idag tog det mig 7 timmar att resa till och från jobbet. Det tar ett tag även i vanliga fall: cirka 2 1/2 timme. Det blev alltså lite mer idag. Jag klagar inte, saker händer och för det mesta funkar tågen bra, bara inte just idag. På väg till jobbet var det flera växelfel och därför bestämde trafikledningen att tåget jag satt på skulle vända i Anneberg. Lokföraren hade bönat och bett om att få fortsätta då det var -10 idag och Anneberg inte har någon vänthall, men han fick nej. Han tipsade oss om att gå av i Mölndal vilket jag gjorde. Någon timme senare kom nästa tåg och det gick bra ända till strax före Hede där jag går av. Tåget stannade då spåret var strömlöst. Efter någon timme blev vi evakuerade till ett Öresundståg. Det innebar stora kliv av och på tågen och en resa till Kungsbacka då det tåget inte stannar i Hede. Så till sist en halvtimmes promenad till jobbet, total restid 4 1/2 timme. Hem tog det lite tid då det var enspårigt och tågkö. 

Tror inte att det här tåget någonsin råkar ut för växelfel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar