lördag 12 mars 2022

En ny "Kelly anorak"

 Jag har sytt det här mönstret förut. Nu gjorde jag en till för att jag kom på att jag ville ha en jacka av manchestertyg.


Förra gjorde jag utan kapuschong. Den här gången gjorde jag en. Jag kommer nog inte att använda den så mycket, det är mest en designgrej. Tyget är en bomullsmanchester från "Mind the Maker".
Det är så roligt att sy ytterplagg. Man förvandlar ganska oansenliga tygstycken till något mycket mer rejält.

Den här jackan är ofodrad, så då får man lägga tid på att få insidan fin också. Det gjorde jag med snedremsa av lite rester av Libertybomull.



 Jag var lite nervös inför att sätta i tryckknapparna. Jag har tidigare erfarenhet av att inte lyckas så bra. De här var ändå ganska lätta att få dit och verkar sitta bra nu.

När jag skulle sätta dit öljetterna för snodden lyckades jag slinta och göra ett för stort hål. Det löstes med de här små extra tygbitarna som blev en extra designgrej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar