lördag 22 juli 2023

Klänningsparaden

 Jag har sytt en del klänningar under våren-sommaren. Nu har jag också kommit mig för att fotografera dem, så nu blir det klänningsparad!


Först ut är en klänning i grönt, engelskt broderi.

Modellen är Viva från Fibre Mood.

Den fanns med i en tidning jag köpte förra året, men det var först nu jag fick upp ögonen för den. 

Tyget hade en tjusig spetskant som jag har använt på volang och ärmar. 

Den har en ganska djup urringning i ryggen.

Tyget är en designer-deadstock (överblivet tyg) från Oscar de la Renta. Deras klänningar har priser från runt 25 000:- och uppåt.

Sen har vi en klänning i en fint (tätvävd), fint (finrandigt) och fint linnetyg. Modellen är Celestial dress från Pattern Fantastique. Här skrev jag om att jag planerade att göra en långärmad med bystinprovningar. Eftersom jag aldrig kom mig för att fota klänningar i höstas/vintras finns den inte på bild, men den blev bra!


Nästa är en klänning i rutig lyocell. Modellen är Judy från Fibre Mood. Det här är den andra i det mönstret jag gjorde. Då tyget är ganska bulkigt gjorde jag en infodring i halsringningen istället för att använda snedremsa.

Här är den första jag gjorde:


Den är i en bomullspoplin från Dolce & Gabbana. Om de hade sytt den hade den kostat 20 000:-.

Orkar ni lite till?

Här har vi en Sydney från Style Arc i rött linne. 


Och till sist, i detta inlägg, en Roscoe dress.  Jag har gjort flera varianter förut. Den här i ett ljusorange bomullstyg är inte riktigt min favorit. Den är så enfärgad (?). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar