fredag 9 augusti 2024

Cream Tea och hemresa

Efter vår promenad gick vi till George Street Tea Room för att få lite te och scones. Jag hade valt det stället eftersom jag googlat fram att de hade "Cream Tea". Alltså, jag kan väl inte semestra på de brittiska öarna utan detta? Jag visste ju inte i förväg vilken pärla jag hittat.  Det var en liten lokal med 5 bord. När vi kom var två bord lediga men reserverade. Turligt nog hade vi en dryg halvtimme på oss tills de bokade gästerna skulle komma.

Lokalen var målad i en fin, syrenlila färg och mysigt inredd. Terummet drevs av ett trevligt par, Mark och Craig. Jag har snott en bild av dem från Tripadvisor:


Vi fick varsin kanna te. Jag fick frågan vilken jag ville ha och sa att jag ville ha "the orange" och fick veta att den var "tangerine"!
Vi fick också timglas så vi skulle veta när teet dragit klart.

Man fick en stor scone var och, i sammanhanget, rejäla byttor med jordgubbsmarmelad och clotted cream samt ett löfte om påfyllning vid behov. Det behövdes inte trots att jag lassade på så mycket jag kunde.


Strax efter två var det dags att börja den långa resan hem. De från Stockholm hade fått åka redan 6 på morgonen och hade missat den här fina dagen i Perth, stackarna.

Här lämnar vi Edinburgh.

Det har varit en fantastisk resa. Ett tag satt jag på planet och faktisk grät över hur fantastisk resan var. Jag kan väl skylla på att vi då varit på väg i åtta timmar, jag satt och tittade på en solnedgång från luften och lyssnade på den här låten som är min favoritlåt just nu:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar