söndag 16 oktober 2016

Får jag presentera Sysefin!

Jag har plötsligt köpt en ny symaskin! Även om jag planerat att köpa en ny och bättre maskin hade jag egentligen inte för avsikt att göra det precis nu, men det blev nödvändigt.
Jag hade stort behov av nya kläder, mönster, tyg och avsikt att sy. Jag satte mig vi den gamla maskinen och tråden bara trasslade ihop sig. Det tog ett tag innan jag förstod att det berodde på att den hade slutat mata fram tyget. Det var ingenting jag kunde fixa själv och det kändes dumt att laga en maskin jag inte vill ha (sen kan man ju hoppas att någon annan vill ha den). Så nästa dag tog jag vägen förbi symaskinsaffären och köpte den här:


Den är fantastisk. Den hjälper en att välja en bra söm. Den sänker ner pressarfoten, fäster och klipper av tråden automatiskt.

Hittills har jag sytt den här tjusiga klänningen!

(Lugn, det är bara en test av mönstret gjord av gamla tröjor. Jag har inte tänkt gå runt i den här!)

Utsikt från syrummet/ Nellys rum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar