onsdag 20 juni 2018

Flygresa till Kanada

Nu kommer jag att blogga om vår utlandsresa som vi varit på de två senaste veckorna. För att hålla ordning på saker kommer jag att datera inläggen när det faktiskt hände fast det egentligen är i efterhand jag skriver dem. Så kan man nämligen göra. Så, "idag" flög vi på semester till Kanada. Alla jag har berättat det för har frågat varför vi åker just dit. Jag tycker inte det är konstigt att fråga,men jag antar att vi inte hade fått frågan om vi t ex hade åkt till Kalifornien eller Thailand och det är konstigt. Varför ska vi då till Kanada, närmare bestämt till Vancouver på Kanadas västkust? Jo, för att Sven en gång var där på konferens och tyckte att det var fint.
Flyget gick 10.30 från Landvetter. Vi bytte i Frankfurt och hela resan tog bara 4 timmar om man tittade på klockan när man kom fram. För oss hade det dock gått 13 timmar och vår inbyggda klocka var närmare midnatt. Flyget över Atlanten tog 10 timmar och det är väldigt länge, tyckte jag. Vi hade klart väder hela resan och jag tvingade Markus, som satt vid fönstret, att ta en massa kort hela tiden:

Tyskland

Island

Grönland. Vitare än Island, tycker jag.


Kanada. Klippiga bergen, kanske?


När vi landat i Kanada och krånglat oss igenom gränskontrollen och fått våra väskor gick vi och hyrde en bil och Sven fick köra en ny bil i ett nytt land långt efter läggdags. Det gick bra och vi kom fram till villalägenheten vi hyrt. Den var över förväntan. Vi visste att den var fin inuti och låg i ett fint område, men också att den låg i en källarvåning och det kan ju vara sådär. Det var högt i tak, nybyggt och mysigt. Vi promenerade till närmaste pizzeria och åt middag (sådär vid tretiden på natten för oss).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar