måndag 5 november 2018

Träslöjd, inte en ny hobby

Jag har gjort en trådrullehållare till syrummet. Eller gjort och gjort. Jag har satt ihop en byggsats. Mot min vilja, vill jag säga. Inte för att någon har tvingat mig, men jag hade föredragit om den kom ihopsatt. Här är byggsatsen:

Här är den ihoptvingad. Det gick inte helt smärtfritt och den hade aldrig nått det här stadiet utan Svens hjälp. Den skulle limmas ihop och limmet var kladdigt och allt blev bara snett och lossnade igen. Jag svor och skrek och tyckte att vi bara skulle ge upp. Jag kände mig som när jag var 6 år och försökte limma ihop flirtkulor. Lim har aldrig varit min grej...
Sen var det dags för målning och det gillar jag mer.


Här har vi den! Mörkturkos med roséguldfärgade detaljer. Jag är nöjd. På bilden är den inte i sin naturliga miljö, för just nu kommer den att hänga på en vägg som är blå och helt omatchad, men någon gång ska den väggen få en annan färg...

2 kommentarer: