tisdag 27 november 2018

Tre nya klänningar

Jag har förfärdigat tre nya klänningar, alla i tyger från Atelier Brunette, tyger som jag blev väldigt nöjd med.

Först sydde jag denna gröna klänning med guldprickar, som är den enda jag ännu inte hunnit använda. Tyget är ett double gauze (vet inte om det finns ett svenskt namn). Det är ett väldigt tunt bomullstyg i dubbla lager.


Eftersom det var ett tag sen den blev färdig kommer jag inte riktigt ihåg sömnadsprocessen. Jag tror jag fick korta överdelen  både vid svank/midja och vid axelsömmen, vilket jag också har upptäckt att jag behöver.

Nästa klänning är den här klänningen i en väldigt fin orange färg i bomullscrepe.


Den hade jag på mig idag och det funkade bra. Jag har lyckats att inte göra den för tight så att man inte kan sitta avslappnat utan att den för den skull blir formlös, tycker jag.

Sen har vi den här klänningen i en mjuk, mjuk jersey med lite flossad insida utan att för den skull vara för tjock.


Den är väldigt bekväm. Jag fick ta inte den ganska rejält i svanken, naturligtvis. Jag hade den på mig igår och det funkade bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar