måndag 11 november 2019

Afternoon tea... igen!

Nelly och jag har besökt alla ställen i Göteborg som är värda att besöka, så nu provade vi ett ställe i Borås. Vi tog med och Isak och Murni också. Vi hade valt Hüttner på Mässen som vi tyckte verkade lovande. Vi kom fram och såg att vi kommit rätt. Först uppehöll vi oss lite vid entrén i en fåfäng förhoppning att det skulle komma någon och visa oss till ett bord. När det inte gjorde det gick vi in, hittade en man och upplyste om att vi hade bokat bord. Han tittade på oss och svarade att det hoppades han. Sen visade han var vi skulle sitta.
Vi var i militärernas gamla festvåning. Eller jag gissar på det utan att egentligen ha koll. Det var en massa porträtt på väggarna som föreställde gamla militärgubbar. Här är Lars Kagg:


Först fick vi ett trevåningsfat med snittar och scones. De hade olika sorters te i kanna. Som tur var stod kannorna i närheten av oss så att vi kunde ordna påfyllning.



Jag vet inte varför Isak och Nelly ser så rädda och bekymrade ut. Kanske för att snittarna var lite grova och det ljusa brödet var lite torrt. Men, SÅ farligt var det inte. De små sconesen var goda och man fick clotted cream till!

Tedrickande par.
Sen gjorde Nelly och jag likadant. jag tycker att jag ser ut som en senil, gammal tant, men det är väl bara att vänja sig nu när man typ är 50.

Efter trevåningsfatet var det kak/tårtbuffé. Bäst var visst Rydalstårtan. Jag vet inte, för de hade tydligen bara en tårta som tog slut.


Av det på fatet här var moussen med lite punchsmak bäst. Panna cottan bredvid var tyvärr för hård.

Ja, det blev alltså både ris och ros, vilket gör att det samlade intrycket blir att det var helt okej eller medelbra. En trevlig utflykt, men inte ett ställe man besöker igen skulle jag vilja säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar