söndag 3 maj 2020

En av mina nyaste tatueringar

En bloggläsare har önskat att jag ska skriva om min nya tatuering, så då gör jag det. Den är ungefär två veckor nu, så läkt på ytan men fortfarande lite torr och spröd.

Får jag presentera Fia! Gjord av "Sagie" på Unikum tattoo.


Ja, jag har låtit tatuera in en gosegris! Visst är hon söt!? Jag tror att familjen också tyckte det, även om de också tycktes undra över min mentala hälsa. Ni kan vara lugna. Jag är inte galen, inte alls! De andra verkade också bli lite svartsjuka på Fia. Fia själv förstår inte uppståndelsen. Hon tycker bara att det är helt självklart att hon har blivit en tatuering.


Hon har inte precis samma färg som i verkligheten, för det skulle ha blivit tråkigt och inte synts så bra.


Om ni undrar vem Fia är, så är hon ett "Ty-djur" (Ty är märket. När barnen var små samlade vi på Ty-djur.) Fia är relativt ny, inköpt i Kanada 2018. Det var Markus som köpte henne och jag som har döpt henne. Hon brukar sitta mellan oss i soffan i en donut-kudde. Hon sover mesta delen av tiden, men brukar vara med oss och titta på TV, äta godis och dricka vin. Hon tycker mycket om att titta på program som hela England bakar/syr och vilket program som helst som innehåller mord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar