onsdag 1 juli 2020

Ett mönster, tre klänningar

Här har jag tre klänningar från mönstret Minikrea 70044: Raglanklänning. De är inte de första jag gör med detta mönster. Jag har gjort ett par långärmade tidigare.
Den första av de tre är orange och randig:


 Hm, känner mig mer bekväm med att fota yogaposer än andra typer av poser, testar nedan hur klänningen ter sig i en stående bakåtböjning (ouppvärmd).

Nästa är grön och prickig:

Den här blev lite sladdrig i halsringningen, så jag sydde ihop den lite och rynkade klänningen fram. Det passade också bättre med ärmarna som jag råkade klippa av lite för mycket på.

Nej, det är så jobbigt att bara stå här jag försöker göra något naturligt istället. Som att lukta på vår fina, gula ros...




Sen har jag också gjort en i ett stormönstrat körsbärstyg som jag ramat in med svarta "muddar".

Jag har också sytt matchande trosor till. Varför inte? De blir gratis eftersom det alltid blir lite tyg över. Ska man räkna min eventuella timpenning blir de istället jättedyra. Jag är en väldigt långsam sömmerska och tror att det tar mig fyra gånger så lång tid att sy något än det verkar göra för många andra. Nu gör jag inte detta för att producera saker snabbt utan för att ha glädjen av att göra saker lugnt och ordentligt, så det får ta den tid det tar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar