fredag 3 juli 2020

Ny klänning!!!

Ja, faktiskt!
En bloggläsare undrade hur många klänningar jag egentligen behöver. Det kan jag svara på! Många!
Jo, så här: Eftersom jag gör klänningar som är mönstrade och ofta i starka färger behöver jag många att växla mellan. Det är inte varje dag man vill ha t ex en orange eller grön klänning (eller svart för den delen. Har jag någon svart klänning? Måste nog sy det.) Om jag hade gjort mer neutrala klänningar hade det varit svårare att rättfärdiga antalet jag syr. (men jag hade nog kommit på något bra argument då också.)

Här har vi en klänning med lagda veck, mönster från Minikrea. Har gjort den förut.

Den är gjord i den mjukaste bomullsjerseyn från Art Gallery Fabrics som heter "Blooming Soul Plum"




Ursäkta mig, men jag har sytt matchande trosor också!

Tyget är inte så formfast, så jag var lite fundersam över hur det skulle funka till den här klänningen. Man vet aldrig riktigt hur ett plagg blir innan man har sytt upp det. Den blev jättebra!

Nej, nu lättar vi upp med lite yoga.


Och lite blommor från trädgården.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar