tisdag 15 december 2020

Årets sista klänning?

Ja, vem vet? Planen är att fokusera mer på julmat och så nu. Och i mellandagarna tänkte jag sy något helt annat...


Det här är klänning nummer två jag gör av den här modellen.  Men den här har ett helt annat uttryck. Den förra var av lätt muslin och den här är av en mjuk manchester. Jag är helnöjd. Den blev precis så bra som jag hade hoppats på. Man kan ju aldrig vara helt säker på att det man föreställt sig motsvarar verkligheten,

Den känns väldigt gedigen med en snedremsa som avslutar halsringningen och en inprovning (tror jag det heter på svenska) som utgör fållen. Istället för att vika upp syr man på en separat mönsterdel.

Istället för en dold dragkedja har jag sytt dit en väl synlig i guldmetall och grått siden.

Jag hade den på jobbet idag och bilderna är tagna på mitt kontor. Ibland kan man få kommentarer från arbetskamrater och idag fick jag frågan om jag hade sorg? Tydligen är detta en väldigt dämpad klänning för att vara jag...

Vi kom i alla fall fram till att jag ju är en gran!


Alltså, jag är ju en natur-begåvning när det gäller poserande.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar