söndag 11 april 2021

En Aprilklänning och en annan vårklänning

 Nu har jag sytt en klänning efter ett helt nytt mönster, både för mig och för världen. Det är the April Dress. Jag har sytt den i en lila linneviskos. Tyget hade jag hemma utan att ha någon direkt plan för det och när mönstret på den här klänningen kom kände jag att det var den rätta för det. Jag har breddat klänningen lite över skuldrorna och graderat ut till en större storlek över stussen. Det var lite meck med att sy fickorna , men allt gick bra. Klänningsmodellen känns som något som det inte har varit rimligt att ha på sig på 40 år. Men nu!

Jag hade tänkt att gå ut och ta bilder, men med en temperatur runt 0:an och ett slaskigt snöande kändes det inte så lockande. Därför blir det lite psykedeliska bilder från träningsrummet.

Först utan skärp:


 Sen med skärp:

Och här ser man en närbild och mer verklighetstrogen bild av tyget:


Och här är en helt annan klänning i ett mönster jag gjort många gånger förut (Zadie). 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar