fredag 31 december 2021

Årets julpussel

 I år hade jag köpt några engelska träpussel från Wentworth. Vi är väldigt nöjda med dem och kommer fortsättningsvis att köpa alla våra pussel därifrån. De är jämförelsevis ganska dyra, men jag tycker att man får vad man betalar för: olika unika pusselbitar, precisionssågade i trä med fin bild istället för likadana pappusselbitar med en suddig bild. 

Vi mjukstartade med ett 200-bitarspussel:

Fyra personer fick ihop det ganska snabbt. Det fanns förstås uggleformade bitar i det här pusslet.

Sen byggde vi ett litet pussel med bara 40 bitar. Ändå en utmaning på grund av pusselbitarnas form och bilden på pusslet. 

Först byggde jag och Sven pusslet, se ovan. Sen plockade vi isär det och så byggde jag pusslet med Markus, se nedan. Vi var ändå ganska nöjda med resultatet, om vi hade sågat isär den sista pusselbiten hade den passat.


Sen tog vi oss an 1000-bitarspusslet som tog några dagar att få klart.

De har en hel del motiv med katter, så jag antar att det finns ett överlapp mellan folk som gillar katter och pussel. Jag valde förstås det här motivet på grund av teet.
Även det här pusslet hade en hel del roliga bitar. Några av dem ses här:

Extra kul tyckte jag att det var med hästen vid en tavla föreställande hästar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar