söndag 23 januari 2022

Jag har sytt en ny kappa

 Jag har sytt en till "Hemisferic coat". Jag gjorde en för ett år sen och tänkte ganska snabbt att jag skulle göra en till, lite varmare. Jag vet inte om den här egentligen blev varmare, men det är ju ändå praktiskt att också ha en kappa i en neutral lila färg.  Den är gjord i lila lodentyg med rött viskosfoder. Ärmarna blev lite för korta på den förra, så det har jag ändrat. i övrigt gjorde jag samma. Jag tror att jag båda gångerna har lyckats spegelvända fodret och därför fått den här draglinjen på vänster framstycke nere från hörnet mitt fram. Men, jag bryr mig inte om det till vardags och är nöjd med hur kappan blev.




Jag la till en innerficka, för det måste man ju ha.

Här under har jag en klänning (Asteria dress) i en lilarutig lyocell (lite som viskos) från det danska tygmärket Meet Milk.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar