söndag 23 januari 2022

Nya klänningar

 Det var ett tag sen jag fotograferade klänningar jag sytt. Det är ju mörkt hela tiden och svårt att hitta ett bra till fälle för fotografering. Men jag tyckte att det var läge nu när Sven har ångat bort tapeten i, vad som tidigare kallades för busrummet, nu är känt som bösrummet, och sen kommer att kallas träningsrummet. Han har hittat rummets ursprungliga 70-talsfärger. Större delen av rummet var grönt, med en orange fondvägg. Här kan man ana ursprungsfärgerna under den vitmålade väggen. Läckert!

Här står jag framför en del av väggen som ingen brytt sig om att måla över med vitt. På mig har jag en "Vali dress" i en svart bomullsjacquard. Tyget är lite kraftigare än jag önskat, men kanske mjuknar det efter ett par tvättar.

Här står jag i ett annat hörn i samma klänning.


Det här var inte den första klänningen jag gjorde i det här mönstret. Först gjorde jag den här:


Den är i ett bomullstyg från Liberty. Helt klart en sommarklänning, så den får vänta i garderoben ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar